Bona tarda famíles.
Avui us proposem unes activitats matemàtiques. Us donarem unes propostes i idees de materials molt fàcil de crear, però recordeu, també podeu treballar els conceptes matemàtics realitzant activitats quotidianes, com per exemple parar la taula, comptar passos...
El coneixement del número no es limita a saber la grafia. Es tracta de saber que els números són una suma d'unitats un a un, formant l'ordre:1🔺 2🔺🔺 3🔺🔺🔺 4🔺🔺🔺🔺 , 5... que són els cardinals... per després donar el sentit ordinal 1r -2n-3è...
L'objectiu és que els infants, acabin aprenen que cada número té associada una quantitat i un ordre.
Podeu fer una tira numérica amb taps i escriure el número, o fer targetes amb cartonets cada una enumerada del 1 al 9.
BONES PREGUNTES PER FER-LOS PENSAR I CREAR CONSCIÈNCIA DEL SIGNIFICAT NUMÈRIC.
1-Disposar la tira numèrica i que contin amb el dit un a un.
2- Després podeu posar la tira numèrica i treure un número (tap). Han d’observar quin número li falta a la tira i tornar-lo a posar.
ÉS IMPORTANT QUE ELS INFANTS FACIN MATEMÀTIQUES A PARTIR DE L'ENTORN MÉS PROPER.
3- Quantes cadires hi ha en el menjador?
4- I portes?
5- Quants cotxes, llapis ... etc hi ha dins la capsa?
4- I portes?
5- Quants cotxes, llapis ... etc hi ha dins la capsa?
Correspondència grafia-quantitat.
6- Col·loca tants botons com indica el número.
7 - Posa tantes boletes com ulls tens a la cara.
8 - Posa tantes pinces com diu el número.
9 - Posa tants ninos, peces de construcció... com indica el número.
10- En una safata posem xocolata en pols i escrivim la grafia dels números.
FAMÍLIES AQUÍ US PROPORCIONEM UNES IDEES PER ORGANITZAR ELS MATERIALS D'APRENENTATGES DELS VOSTRES FILLS I FILLES.
PER QUÈ ÉS IMPORTANT L'ORGANITZACIÓ DELS MATERIALS?
És important que els nens i els nens tinguin el seu entorn ordenat per tal que, ells també segueixin amb la mateixa rutina. Els ajudarà a ordenar les seves idees i sentir-se més segurs i podran anticipar les seves accions en el món que els envolta. Si us sembla interessant, podeu organitzar el material que tingueu o que aneu creant per treballar les matemàtiques manipulatives utilitzant aquesta metodologia. Serà molt fàcil i divertit!!. Sue Patrick va desenvolupar el mètode de les educaixes (Workbox System) per a l'estimulació diària del seu fill. Les Wordboxes es tracta d'un sistema organitzatiu, una manera de presentar les matèries als infants. Resulta còmoda tant per als pares com per als estudiants, també adoptat a les aules per a presentar el material als alumnes) Un dels avantatges de les wordboxes és que permeten personalitzar-les a l'ús i costum de cada família i a les edats i necessitats de cada nen. Es necessiten caixes o armaris amb calaixos, caixa de sabates... situades en una prestatgeria baixa perquè sigui el mateix nen, nena el que agafi el seu material de treball. Dins de cada caixa s'ha de posar tot el material necessari per a realitzar cada activitat, d'aquesta forma s'eviten interrupcions o perdudes d'atenció per a anar a buscar tal o tal altra cosa. Les activitats de les caixes tindran una durada de 15-20 minuts. Cada caixa està identificada per als més petits, decorades amb dibuixos i paraules que identifiquin l'activitat. Si les caixes són per als majors el nom de l’activitat la matèria o assignatura és suficient. Amb aquest sistema de caixes el que es pretén és que el nen tingui el control del què ha de fer a cada moment, es tracta de guanyar autonomia i confiança i plaer per aprendre. Les caixes han de contenir l'activitat completa per a poder ser realitzades pel nen. Aquesta informació és una versió molt reduïda d'aquest sistema, està obtinguda de la web de Sue Patrick: www.workboxsystem.com. Si us interessa, en ella us explica el sistema original. |
MOLTES GRÀCIES PEL VOSTRE INTERÈS I ESPEREM QUE US HAGI SERVIR D'ORIENTACIÓ AQUEST POST.
TOT ESTÀ PER FER, TOT ÉS POSSIBLE !! Martí i Pol (escriptor)
Comentarios
Publicar un comentario