JUGUEM AMB ELS NOMBRES

Hola famílies!!!


Què us sembla si fem un pas més en el treball dels nombres (números)?. És molt important que hagin treballat primer la tira numèrica que fa unes setmanes us varem proposar, que  reconeguin el número per exemple: el 3 està composat de tres unitats, és a dir, tres objectes. Una vegada que ja han practicat i reconeixen que 1 té una unitat 🔺, el 2 té dos🔺🔺 unitats i el 3 tres🔺🔺🔺 unitat, començarem a operar amb ells.
Les següents activitats els entrenarà per adquirir habilitats preparatòries per al càlcul mental i les operacions aritmètiques de la suma i la resta.
SEMPRE LES HEM DE REALITZAR SOTA UNA PREMISSA: EL JOC,  FEM MATES JUGANT.

ACTIVITATS

1- Una gimcana. Amagueu números per un espai de casa que considereu pugui buscar i trobar els números. Podeu aprofitar el joc de fred- calent, així la recerca serà més divertida. Recomanem que de moment, només utilitzeu l'1-2-3. Els aprenentatges de les matemàtiques són com una bastida (andamio) cal anar a poc a poc i assegurar la base, per anar avançant.




2- Les casetes dels números. Podeu crear unes casetes, en cada una d'elles hi ha d'haver tants objectes com indiqui el número de la caseta. Les podeu utilitzar per jugar la següent activitat.








Aquests tipus d'activitats són preparatòries per començar a operar amb els nombres i fer activitats de més complexitat, com és descomposar els nombres.
Però què és descompondre? Continuem amb els números que es treballen a I-3 (P3). 1-2-3.
El 3 és tres, perquè esta compòs per:
🔺+🔺+🔺=🔺🔺🔺 
també és tres perquè està compòs per:
🔺+🔺🔺=🔺🔺🔺 o 🔺🔺+🔺=🔺🔺🔺 i fins i tot,
composòs per: ____+🔺🔺🔺=🔺🔺🔺.



3- Ara anem a fer operacions de descompondre. Fem preguntes com: 
  1. A la caseta del tres hi falta alguna joguina?
  2. Quantes joguines hem de posar a la caseta del tres per a què hi hagi 3 joguines?
  3. Com has sabut que hi falta una?
És molt important que vagin fent i explicant les seves pròpies deduccions i respectar-les.








4-Més endavant podeu fer altres variants amb més dificultats perquè ara no podran veure els objectes.


  1. Amb una capsa tenim 3 tazos, sense que el nen o la nena vegi els que queden a dins li treus 1.
I preguntem: 
  1. Quants tazos hi queden a dins la capsa?
  2. I si en trec 2. Quants hi quedaran?
  3. També es pot fer a la inversa. Hi ha 1 tazo dins la capsa, si jo hi afeigeixo  1 més. Quants hi haurà dins la capsa?







Aquestes activitats són orientatives podeu fer d'altres similars que siguin motivadores pels vostres fills i filles utilitzant materials que tingueu al vostre abast.
Ens podeu enviar les vostres activitats

leramprunya 2016@gmail.com




Comentarios