I ARRIBA UNA D'AMBIENTS!

Hola famílies!

Ja hi som aquí de nou, en aquesta ocasió per ensenyar-vos una mostra de les propostes dels ambients que hem anat fent fins al moment. Com ja sabeu, treballar per ambients ens ajuda, entre d’altres aspectes, a aprendre continguts d’una manera més engrescadora, manipulativa i lliure  triant nosaltres on anem, a fomentar la nostra autonomia, l'autogestió i autoregulació com per exemple a l’hora d’esperar si volem anar a una proposta que està ocupada per altres companys, la capacitat de decisió i elecció d’on voler anar…

Aquest any els anomenem microespais o microambients, ja que hem hagut d’encabir els diferents ambients que tenien establerts el curs passat a la nostra aula, però estem contents de poder-ne gaudir i treballar d’aquesta manera.

Com que segur que esteu desitjant veure’ns en acció i el que hem fet, per facilitar-vos una mica la visualització i que gaudiu veient les propostes amb tranquil·litat, hem fet una classificació on trobareu:

·         El microambient de llenguatge i comunicació: aquí veureu propostes on hem fet grafisme més creatiu i divertit utilitzant pedretes i fent diferents formes: muntanyes, cor… Associar pedres que tenen uns jeroglífics als noms corresponents amb el mateix símbol. En altre microespai, hem hagut de fer una mica d’arqueòlegs i anar buscant lletres en una safata amb arròs tintat i, en una de les propostes classificar-la en la seva casella corresponent i, en altra, buscar-la en el full del costat i encerclar-la… I molt més! Ah i com veureu, hem estat posant en pràctica la nostra habilitat motriu fina perquè en algunes propostes havien d’agafar les lletres amb pinces! No era una tasca fácil! Jajaja. Endavant, a clicar a la imatge!

·    El microambient matemàtic-experimentació: aquí hem estat treballant les grafies dels números d’una manera més motivadora, l’associació de número i quantitat, la seriació i classificació… Ah i també la psicomotricitat fina al haver en d'agafar les pedretes i les boles amb unes pinces! Us podeu adonar de la importància d’aquesta habilitat sobretot per la preparació a l’escriptura i activitats o tasques que requereixen de precisió.

·     El microambient de natura: on es fomenta la creativitat, la psicomotricitat fina, el gust i respecte pels elements naturals, la reutilització de material… fent escultures, figures, cares, mandales… a partir d’un model o inventant-se noves creacions. I a més tenien el minimón de fruits i elements de tardor on hem pogut observar les diferents textures amb la lupa que tant ens agrada, manipulant i fer-nos conscients de les diferències amb el tacte, les olors, el pas del temps… i el de les oques on hem pogut comprovar el pas del temps per veure créixer l’escaiola que havien posat i que es va transformar en herba, hem jugat amb aquest mini hàbitat…


·     El de juguem ( joc simbòlic): on adquirim diferents rols i anem desenvolupant la nostra imaginació.


·        El sensorial: la sorra kinètica o màgica que li diem nosaltres, que tant ens sol agradar pel seu tacte i on també desenvolupem la nostra imaginació fent castells amb els gots i amb els motlles de figures i formes… Ah i amb unes capsetes que, sabeu què? Semblàvem uns regals! Anaven escoltant com sonaven, pensant que podia haver-hi dins i buscar la parella corresponent. I com podreu veure tot i que ho hem anat fent, el què més ens ha agradat a alguns ha sigut apilar-les! Jajaja.


·       I per últim, però no menys important, el microambient de l’atelier: on ens transformen en artistes! I tan aviat pintem un model de paraigües o fent un arbre amb elements naturals, com creen les nostres pròpies produccions.

ESPEREM QUE HAGUEU GAUDIT I US HAGI AGRADAT!

Fins la pròxima!


Comentarios