Ja fa uns quants anys que a l’escola duguem a terme aquesta activitat per als alumnes d’infantil en les sessions de psicomotricitat. S’aposta per buidar tota la sala de psicomotricitat del material habitual psicomotriu. L’espai s’omple simplement de capses de cartó grosses, petites, gegants…Cilindres llargs, curts de diferents diàmetres i s’ofereixen com uns objectes d’exploració i de joc. Aquest curs a causa de la pandemia ens hem hagut d'adaptar i l'espai de la sala ha estat substituït per espais més ventilats com el pati o la classe.
Es crea, per tant, un escenari on passen moltes coses on l’adult que l’acompanya se sorprèn del que hi veu i sent. Malgrat la senzillesa del material i de l’espai, provoca diferents accions per part dels alumnes:
La construcció, tot creant estructures amb el material amb les que experimenten equilibris desequilibris, orientacions espacials dins fora ... experimenten diferents capacitats, volums...
L’exploració de les qualitats sensorials, l’experiència estètica i creativa on les construccions esdevenen composicions artístiques. El joc simbòlic, en el qual a una capsa qualsevol se li atribueix un significat, un tren, un cotxe, un llit un amagatall ... Esdevé una font de plaer, emocional i de benestar per als nens i nenes.
La comunicació, com a mitjà per recordar i representar el que s'ha viscut, l'abans, ara o bé el futur. I l’experiència psicomotriu junt a les orientacions espacials que hi participen són aspectes fonamentals en el desenvolupament de capacitats i habilitats de tots els aprenentatges.
MIREU CLICANT EN LA IMATGE FINS A ON ARRIBA LA IMAGINACIÓ DE LES VOSTRES FILLES I FILLS.
Comentarios
Publicar un comentario